OLYMPUS DIGITAL CAMERAIdag är jag ledig från skolan och har tagit mig en väldigt lugn och skön dag. Den började passande nog med sovmorgon och lång frukost. Sedan tog jag mina lurviga och stegade ner mot biblioteket eftersom jag tänkte låna någon film att se under helgen samt hämta en reserverad bok som kommit. Jag lyckades hitta två lovande filmer, 50/50 samt Harold and Maud. Den första är från 2011 och handlar om en kille i 27-års åldern som får cancer, där Joseph Gordon-Levitt spelar huvudrollen. Den sista är från 1971 och handlar om Harold som gillar att gå på begravningar och möter Maud som också delar detta lite annorlunda intresse. Jag ser sällan gamla filmer (vet inte riktigt varför), men eftersom kära filmtipset påstod att den skulle vara lik min favoritfilm Driving Lessons så blev jag ju tvungen att undersöka den!OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Boken jag hämtade ut var Nina Björks Lyckliga i alla sina dagar. Jag köpte denna till David i julklapp och han tycker den är väldigt bra så jag tänkte jag skulle ta och börja läsa den jag med. Hade tänkt jag kunde låna den av honom men nu hann min reservation komma in före han blev klar! Det var så fint när jag skulle låna den för bibliotekarien sken upp och sa ”Åh är det den!” och så berättade hon att det var en av få böcker hon köpt på sista tiden och att hon hade blivit så inspirerad av den. Sånt gör mig glad, trevliga och personliga möten! Jag gick därifrån med en himla skön känsla och köpte lite frukt på coop innan jag begav mig hemåt. Ikväll ska jag se på en av filmerna och dippa grönsaker! Mumma! Önskar er en himla mysig fredagskväll <3.

Återkommer om vad jag tycker om filmerna och boken!

 

