Nu reser jag igen och denna gången är det jobbigare. Dels på grund av den ömmande värken som influensan lämnat efter sig, dels på grund av att det är betydligt svårare att åka ifrån någon än till. Dessutom har jag en examination imorgon som innebär att vi ska spela rollspel som gör mig så nervös att jag vill gråta. Jag har under åren lärt mig att hantera muntliga redovisningar eftersom jag kan förbereda mig ordentligt och på så vis vet vad jag ska säga. Men moment som innebär spontanitet som det imorgon är som upplagt för att jag ska bli orolig och nervös eftersom jag är helt utlämnad till just den stunden. När jag blir så hispig som jag är nu brukar jag försöka lyssna på storslagna och egoboostande låtar för att styrka mitt ynkliga ego. Då brukar jag kunna känna mig lite mindre liten. Ett annat knep är att gå tillbaka till de alla gånger jag varit nervös tidigare och det har gått bra.

Har ni några knep ni tar till när ni blir extra nervösa?

