Jag lyckades med planen och har nu gjort klart en av mina uppgifter, värsta effektiva. Har dessutom bestämt mig för vilken av de valbara utredningarna jag ska skriva. Dokktii!

Min överraskning som jag tjatar om får vänta lite eftersom det blivit strul. När jag insåg att jag förmodligen skulle få göra om en hel del började jag faktiskt lipa. Så jag ringde David och så tyckte vi båda synd om mig, svor några fula ramsor och skrattade åt dem. När det handlar om vanligt hederligt strul brukar jag ganska snart rycka upp mig. Det är inte hela världen och nu har jag lärt mig att jag ska spara viktiga saker på fler ställen än ett. Och så kommer allt säkerligen gå snabbare att göra om denna gången. Säkert blir det till och med bättre!

När vi lagt på drog jag fram kameran och pappas gamla makro-objektiv. Ett sådant man bara kan använda manuellt. Det är svårt men ibland är det roligare med en utmaning, i alla fall som omväxling.

Visst har jag en fin skjorta? Det är morfars gamla och är minst fyra storlekar för stor – så skön!

