Jag hade tänkt sätta mig och ta tag i de sista sakerna som behövs göras på hemsidan men när jag satte mig så gott i soffan insåg jag att jag var himmelens trött! Så jag lever som en söndag sig bör – latmaskigt och lyxigt.

Jag tänkte spinna vidare kring mitt senaste inlägg om insikten. Jag tänkte jag skulle utveckla vilka ord det var som fick mig att känna att saker föll på plats.

Jag kan nämligen bli lite kritisk till fokus på att individen ska bli så ”lyckad” och vara så självsäker. Känns nästan lite.. falskt och drygt? Tänker att man borde få vara bräcklig, mänsklig och trasig och ändå kunna vara vacker och accepterad.

Och jag har kommit fram till att mänsklig och kantstött får man vara. Vi alla är det. Men att jobba för ett gott självförtroende och för att tycka om sig själv handlar inte om att bli lyckad eller enormt självsäker. Handlar heller inte om att sluta göra misstag. Nej, varför det är viktigt är för att vi ska kunna vila i oss själva. Istället för att då vi möter motgång behöva söka en bekräftelsetörstare i någon annan, kläder, upplevelser eller liknande kan vi med ett gott självförtroende göra det i oss själva. Just den liknelsen fick mig att inse att det är så väldigt gott för en själv att tycka om sig själv, inte drygt eller falsk. Och himla praktiskt! Jag behöver inte gå någonstans för bekräftelse om jag kan finna den i mig själv. Jag har den redan rotad i mig själv. Ganska grymt va? :)

