Man kan säga att jag är en duktig prokrastinerare. Jag tog mitt körkort den 11:e Augusti förra sommaren och det var först idag jag tog tag i att ta kort och beställa framkallning. Man får inte vänta mer än ett år på att fixa det riktiga kortet så med en månad kvar tyckte jag det var dags att skynda på mig litegranna!

Jag tog hjälp av min kära bror som fotograf och sedan mixtrade jag bilderna tills jag var nöjd. För att få rätt format använde jag mig av fotoautomaten.se där de ser till att man får en fil med rätt storlek på bilderna som man sedan kan framkalla varsom i 10×15 format. Att ta bilderna själv tjänar man mycket på, att ta hos fotograf går här i kring på 300 kronor medan detta endast kostar mig 40 kronor.

Egentligen har jag glasögon men det blev så krångligt att undvika skuggor med dem på så till sist åkte de av och vips var det betydligt enklare att följa de krav som finns för kortet. Jag gillar egentligen inte att se mig själv utan dem på bild, tycker jag ser trött och blek ut, men dessa blev jag hyfsat nöjd med!

Beställde två olika varianter att skicka med så får de på vägverket bestämma vilken som är bäst lämnad. Själv tycker jag bäst om den översta eftersom den är skarpast och så har jag en snyggans stighelmertoffs på den! :D Det jag bävar mest inför nu är att skriva den där himlans signaturen… Huvvaligen. Har stått ut med min fula på ID-kortet så nu banne mig ska detta bli kanoners! Får börja öva mig nu så kanske det hinner arta sig innan bilderna kommer på posten ;)

