I mitt huvud pågår det mycket aktivitet kring det här med att vara Starkskör/HSP just nu. Jag håller på och letar information till hemsidan och läser artiklar och ser klipp. Och nu kanske jag låter lite trög men det var först idag som jag på riktigt insett att jag också är HSP. Något jag inte tror är någon nyhet för de i min omgivning.

Jag har alltid känt igen mig i beskrivningen av att vara ”känslig” och kunna uttyda detaljer men sen inte räknat mig till den gruppen av någon anledning. Jag tror det har och göra att för mig måste insikten landa i hela mig, jag måste på något vis känna den i kroppen. Och idag landade känslan av att vara HSP fysiskt i mig. När jag tog ett test och svarade Ja på samtliga påståenden samtidigt som jag verkligen såg mig själv och hur det stämde i olika situationer var det som att det föll på plats ordentligt. Jag insåg hur höga ljud får det att rysa i kroppen av obehag och hur jag inte kan koncentrera mig och blir nervös om jag måste göra många saker på kort tid. Jag kände så tydligt att det stämde.

Så nu känns det än mer tydligt för mig att en del av hemsidan ska handla om att vara Starkskör. För när man själv upplevt hur det är att vara känslig får man en större insikt i och förståelse för det. Och eftersom 70% av alla HSP dessutom är introverta passar det ju väldigt bra.

