Jag har kanske nämnt att jag har atopiskt eksem. I princip hela mitt liv har jag haft problem med en röd, känslig och torr hud. Särskilt i ansiktet och på halsen. Ett väldigt känsligt ställe som osäker tonåring. Även om jag tycker det går lättare med eksemen idag så kan de ändå få in mig i negativa tankemönster och göra mig deppig. Jag har så många gånger gråtit när jag sett mig själv i spegeln. Det har känts som en ful mask som gör att både jag och andra missar vem jag egentligen är.

Men vet ni? Jag tror jag har hittat salvor som verkligen hjälper nu. Jag var inne på vår ekologiska hudvårdsbutik här i orten och fick hjälp och tips. Det slutade med att jag köpte tre stycken salvor samt en rengöringskräm ur Weledas sortiment för känslig och torr hud. Detta var för en månad sen cirka. Tänkte i början att de var bra men inte något extraordinärt. Sen en vecka ser jag dock stor skillnad! Jag är len som en barnrumpa och mina röda partier är väldigt nertonade. I vanliga fall vaknar jag upp torr och stel i ansiktet men idag känner jag knappt av det. Efter vi badade behövde jag inte smörja in mig på direkten utan kunde ligga på bryggan och njuta. Efter att ha varit i solen är jag lite skär på kinderna och inte illröd som tidigare. Är jätteglad och tacksam. Vågar dock inte lita på att det kommer hålla i sig. Har blivit besviken många gånger förut, men hoppas ändå :).

Dessa tre är de salvor samt rengöringskrämen jag köpte som jag varmt rekommenderar till andra som har liknande problem:

Rengöringen

Ansiktskrämen

Body Lotion

Special/Universal-krämen som är perfekt på de svåraste områdena

Klicka på bilderna om ni vill komma till Weledas hemsida och läsa mer om dem. Jag är verkligen glad att jag övergått till ekologisk hudvård. Det känns verkligen mycket bättre för huden och märks som sagt att den mår bättre!

 

