Jag är lite tudelad till kärleksinlägg. Har tidigare inte kommit fram till hur jag vill göra med det. Som ni märkt har jag skrivit om min David, dock väldigt sällan. Detta har många anledningar. Bland annat att jag gillar att vara privat. Men också med hänsyn till dem som lever utan partner och blir trött på att läsa om andra som är kära. Jag har själv varit i den sitsen och jag kunde då bli ganska irriterad på de som ofta skrev om sin käresta. En annan och sista anledning är att jag är lite trött på vårt samhälles eviga fokus på parrelationer. Tycker det är synd att inte andra relationer får större plats.

Jag har under dagen funderat på om sådant helt ska tas bort från bloggen. Men jag har kommit fram till att det känns fel. Nu kanske jag låter motsägelsefull efter det första stycket. Men eftersom bloggen handlar om mig vore det konstigt om den personen som delar det mest inte skulle vara med alls. Jag kommer dock aldrig vara den som skriver kärleksinlägg hit och dit. Just på grund av de anledningarna jag skrev ovan. Men jag kommer skriva när det finns på hjärtat och det känns okej att skriva det här.

