Igår begav vi oss alltså, tre kvinnor i olika åldrar med ganska liknande utseende, mot nya äventyr. Det visade sig vara perfekt väder för oss värmekänsliga men soldagstörstande. Soligt med lätta moln och sköna brisar.

Målet var alltså Stendörren som ligger utanför Nyköping. Denna skylt välkomnade oss:

Efter parkering kollade vi kartan och beslutade oss för vart vi skulle bege oss.

Det blev att vandra mot den delen Stendörren mest är känd för.

Stendörren är ett naturreservat där man kan nå skärgården med hjälp av hängbroar! De svängde en del på dem där kan jag ju meddela och min syster som gillar just sånt lät ju inte direkt bli att gå så att de svängde maxat ;)

Sedan la vi oss på ett par klippor och låg och solade och badade i flera timmar. Det var helt ljuvlans! Speciellt med tanke på utsikten och hur skönt det var att doppa sig.

Tyvärr la mitt kamerabatteri plötsligt av och då blev det inga fler bilder. Därför kunde jag inte föreviga glassarna vi åt på sena eftermiddagen eller vilka mysiga småvägar vi for hem på under kvällen. Men hoppas på att återvända! Det var i alla fall en himlans fin och lyckad dag!

Idag är jag i väst igen. Klockan ringde 4.40 eftersom det billigaste tåget avgick 6.30. Så man kan nog säga att jag är ganska trött men samtidigt väldigt glad och tacksam över att vara där jag är just nu. Det kommer bli en lugn och mysig fredagskväll och jag tänkte inte sitta så mycket vid datorn. Men om inte annat så hörs vi imorgon! Hoppas er fredag också blir fin<3

