Jag känner mig lite tillplattad idag. Som att jag är låg på energi. Jag tror det beror på att när jag är här i väst så slappnar jag av och då kommer gärna tunga tankar fram som jag skjutit på att bearbeta.

Igår fick jag en dipp eftersom jag känner att flera av mina vänskaprelationer som för ett år sedan var välvårdade och nära idag istället glider ifrån mig. Jag vet inte riktigt vad det beror på i de olika fallen men jag tror det är en kombination av att jag inte vågar släppa in människor i mitt liv, omständigheter omkring, att avstånd gör det svårare och att en del helt enkelt har svårare att hålla kontakten än andra (inget jag dömer folk för, jag vet bara av erfarenhet att vissa har svårare för det).

Idag känner jag ett motstånd från mig själv. Att jag gärna går den negativa tankebanan och klagar på mig själv. Jag känner mig ledsen från dippen igår och är rädd för framtiden.

Jag orkar bara inte tänka positivt idag. Så idag får inlägget vara utan det. Jag tror vi alla har sådana stunder och dagar. När det negativa tar över. Och det får det ibland. Det hör livet till och är inget farligt när man kan hantera det.

