Hittade något så himla bra idag att jag bara måste dela med er. Sitter egentligen och inte mår så bra eftersom jag har mensvärk och hela världen känns dum. Men så fann jag att UnderbaraClara börjat med morgonkrönikor och efter att ha lyssnat på de två första blir jag ju bara glad och inspirerad.

Hon tar i den ena upp ämnet om självförtroendehetsen, att vi hela tiden tänker ”när jag egoboostat mig tillräckligt börjar livet”. I den andra, som jag själv tyckte bäst om, pratar hon om hur man alltid klagar på folk som engagerar sig, för att de inte gör allt rätt. Något jag själv känt av i mitt engagemang för miljön. Köper jag rättvisemärkta bananer men inte tar cykeln istället för bilen alla gånger är det katastrof, när det egentligen problemet ligger i de som inte bryr sig alls. Både upprörande, intressant och ”huvudet på spiken” – krönika!

Krönika ett: Självförtroendehetsen
Krönika två: Brinna fel?

