Igår var jag på föreläsning som hölls av denna kvinna (och också Anna-Karin Nyberg som är internetforskare)! Det handlade om digitalt entreprenörskap och hur man lyckas driva företag på internet. Väldigt spännande tycker jag eftersom det är något jag går och drömmer lite om att göra med Blyga Myran.

Fokuset låg på hur man går tillväga rent konkret. Vad man kan göra för att nå ut bättre. Förslag som kom upp var bland annat: Hitta sitt hjärteämne att skriva om, kommentera ofta på andras bloggar, bygga upp relationer, uppdatera varje dag osv. Jag kände att en del hade jag redan hört tidigare, genom att följa Claras blogg. Men en del var nytt och gav pepp och inspiration!

Efter Clara var det lite lokala företag och annat som pratade om hur man kunde få hjälp med att komma igång med sin företagsidé, för att göra den verklighet. Då blev jag ännu mer pepp och lite sugen på att pratas med någon coach. Men det är också något som skrämmer mig att göra. Är lite rädd för att träffa någon som inte alls tror på min idé och som sågar den. Men tänker att jag en dag kommer hitta rätt personer som vill hjälpa mig. Tror det är jätteviktigt att ha folk omkring sig som man litar på och som vill en väl :).

Det jag kom fram till efter gårdagen var iaf kort och gott: Har man en dröm så ska man banne mig satsa och testa! Det tänker jag göra.

