Denna vecka tänkte jag att vi ska utmana oss med att prata med någon vi inte brukar prata med. Det kan både vara läskigt men också väldigt givande att språkas med folk man inte vet så mycket om. Kanske märker man att man fungerar mycket bättre ihop än man trodde? Om inte så har vi åtminstone prövat och dessutom övat oss i att vara sociala och att våga. Själv ska jag ta tillfället i akt att prata med någon i klassen som jag inte känner så väl :).

Hur gick förra veckans utmaning för er, att le mot en främling? Berätta gärna om ni gjorde den och hur den gick! Jag tyckte själv det var lite svårt för att jag tog tag i utmaningen en dag jag  var låg på energi. Då blir det lite jobbigare att möta världen och främmande människor med ett leende. Men jag fokuserade på personer som såg snälla ut och fick just leenden tillbaka, det var fint! Då fick jag till och med lite energi. Hoppas ni också fick det.

 

