Jag lovade ju i måndags att berätta om hur behandlingen med bioresonans hade gått på tisdagen. Men ack vad tiden springer ifrån mig. Har inte haft ro att sätta mig och skriva fören nu.

Detta var alltså den första riktiga behandlingen eftersom vi förra gången bara kollade vad jag var allergisk. Nu började behandlingen för spannmål och mjölk. Det är det grundläggande man måste börja med fick jag förklarat för mig och längre fram kommer man börja behandla mig för andra saker såsom nötter, pälsdjur och liknande.

Denna gång fick jag också ligga i en bekväm säng och hålla guldfärgade klot som var kopplade med sladdar till en makapär. För att se hur apparaten ser ut kan ni kika på mitt tidigare inlägg här. Sedan fick jag först en grundbehandling som skulle lösa upp sådant som blockerar i kroppen. Efter det satte det igång på riktigt och min behandlare satte först på spannmålsbehandlingen, hon trycker på några knappar på apparaten och sen får jag ligga med kloten i händerna och bara slappna av. Medan jag ligger där, varje ämnesbehandling tog cirka 10 minuter, går behandlaren ut och så får jag ligga där med filt, mjuk belysning, tända ljus och lugn musik. Det är så himla skönt, riktig kvalitetstid för en stressad själ som min! Ni kanske anar att det var ganska svårt att låta bli att somna ;).

Efteråt när vi var klara tipsade min behandlare om ett duschmunstycke som skulle vara bra för eksemhud. Jag har läst om detta tidigare och hört folk som blivit hjälpta. Själv tycker jag det är svinjobbbigt att duscha just nu eftersom det torkar ut huden och gör så det kliar en massa. Så eftersom jag fick rekommendationen tänkte jag att jag skulle pröva. Har än så länge bara använt det två gånger så får återkomma om hur det fungerar längre fram!

Sen sist har jag försökt ta bort alla mjölkprodukter, vilket har gått bra. Det finns mycket mer alternativ än man tror när man inte är insatt. Detta har inte märks av något på mina eksem ännu, men min behandlare säger att det inte är att förvänta sig så tidigt. Det tar längre tid. Däremot tycker jag att min mage har blivit lugnare sen jag slutat äta mjölk, vilket är skönt eftersom den brukar kunna leva runt ibland :).

Om det är fler som kommer till bloggen som genomgår bioresonansbehandling får ni väldigt gärna höra av er och berätta hur det går för er! Jag ska rapportera längre fram om hur det går. Nästa behandling har jag den 27:e November. Så stay tune!

