Just nu sitter jag och läser en artikel i Dela med, biståndsorganisationen Diakonias tidning, som handlar om kvinnor i Colombia. Colombia är ett väldigt otryggt land där våld är en del av vardagen och polisen är korrupt. Kriget är påtagligt och armén vill ständigt rekrytera unga män, till familjernas fasa. Som tur är finns kvinno-organisationen OFP – Organizacion Feminina Popular – som kämpar för de vanliga människorna. Som hjälper när de myndigheter, som polisen, bara vänder ryggen till.  Just detta stycke tyckte jag själv var extra inspirerande:starka kvinnorJag känner att ibland tappar jag tron på människan, det är som att det viktigaste är oss själva och att leva ett häftigt liv. Men när jag läser saker som detta återfår jag hoppet. Det är svårt att göra allt på egen hand, med tillsammans kan man komma väldigt långt!

