kärlekscitat

Flera veckor utan att borra in nosen i den där speciella och mjuka huden gör att saknaden nu ökar i proportioner. Så idag vill jag berätta om min David för er.

David tycker om mat som är rik på smak och kan utropa hur fantastiska den är flera gånger när han äter. Är det jag som lagat maten ler han stort och höjer mig till skyarna. Han tycker också om att fråga mig vad jag ger för betyg på maten, helst mellan ett och fem.

Han älskar sin katt Oliver och kan imitera kurrandet med stor övertygelse. När vi möter kattor utomhus hälsar han alltid på dem och berättar för mig att alla kattor är hans vänner. Han tycker Oliver är himla söt men att jag nog är lite sötare.

Han tycker om att titta på program som Vem vet mest och På spåret och vill alltid att jag ska vara hans lagkamrat fastän jag inte alls är duktig. När han har flyt gillar han att jag säger att han är duktig och även om jag bara kan en fråga så får han mig att känna mig lika duktig och delaktig.

David tycker om att hitta på konstiga och charmiga smeknamn till mig. Han gillar också att bjuda på sig själv och hoppar, gastar och dansar för mig nästan varje dag. När jag skrattar åt hans upptåg ler han med hela ansiktet och till sist instämmer han i skrattet och så tycker han också att han är en tokig prick.

Han tycker det känns speciellt att få ta del av alla mina drömmar och tröttnar aldrig på att lyssna. Istället berättar han att jag gör honom inspirerad och att han vill hjälpa mig. Han älskar också att sitta och planera framtiden med mig och att i ord måla upp hur vi lever om fem eller tio år.

Han är min favoritmänniska och idag är det fem dagar kvar till jag får se han speciella leende igen. Jag är en lycklig prick!

