OKTOBER 2012

teaterblygOktober var månaden jag till min glädje läste om att det satts upp en barnteater om att vara blyg, ur en positiv vinkel, i Jönköping. Jag fick aldrig möjlighet att se den men det känns fint att barn fått ett sådant budskap! Jag tror det är ytterst viktigt att man får se det försiktiga draget ur en positiv vinkel tidigt. Klicka på bilden om ni vill läsa mer!

Oktober1Jag gjorde en ny sida på bloggen som kallas ”Berätta din blyga historia för mig”. Ett projekt som jag startade för att samla in den blyga och tysta röstens berättelse om hur man blivit behandlad och hur man sett och ser på sin blyga sida. Detta är ett projekt som pågår hela tiden så ifall du är sugen på att berätta om din historia så blir jag mer än glad :). Min mail är: Helena@blygamyran.se

Oktober211:e Oktober fyllde jag år och jag tror jag hade den bästa födelsedagen! Jag blev sjungen för mången gång, fick äta favoritmat, det kom överraskning på posten från finaste David och jag njöt av att få vara hemma med mina fina familj.hejI oktober påbörjade jag en ny kategori som kallas Svåra Sociala Situationer för att ge mina tips till de som kämpar med just det sociala. Den där första gången skrev jag om att säga hej till någon, och hur man kan tackla tankemonster på olika vis. Jag har inte skrivit något mer i denna kategori sedan dess men under 2013 ska det definitivt bli ändring på det!Veckans utmaningPå tal om nya kategorier så var det också i oktober som Veckans utmaning skapades! En kategori som också är till för den som kämpar i det sociala och vill öva sig i olika situationer. Den är tänkt som en pepp och en hjälp i vardagen. Klicka på bilden om du vill läsa mer om dessa!

November 2012
November var en månad med ganska få inlägg, mycket beroende på att min energinivå inte var på topp. Jag kände det som att jag gjort bloggen till någon av en prestationsarena vilket bara ledde till att det sa stopp.November1

Jag funderade kring om det gick ihop att både vara blyg och stark. Och jag kom fram till att visst sjutton går det! Klicka på bilden för att läsa :). novemver2Dagen efter skrev jag ett långt inlägg om hur jag ser på blygsel och varför jag ser det som jag gör. Inlägget blev sedan en ny sida/rubrik högst upp på bloggen. Detta berodde på att jag fått en del frågor kring hur blygsel kan vara något positivt över huvudtaget och för att jag ville samla min syn så att det är lätt för nya läsare att förstå hur jag tänker. Klicka på bilden för att läsa

December 2012

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVet ni? December känns så himla nära och nyss att det blir mest bara konstigt att sammanfatta. Kan väl säga att ledigheten var en underbar tid och att året som helhet har varit fantastiskt att få dela med er läsare! Jag blir alltid så glad när ni kommenterar och det värmer så i hjärtegropen och magen. Tack för att ni funnits och stöttat och peppat! Nu kör vi på 2013 och det ska minsann blir ett ypperligt år! All kärlek till er <3

