Eftersom jag skriver mer sällan nu känner jag att det är dags för en lägescheck. När jag inte skrivit på bloggen ett tag känns det lite som att inte ha umgåtts med en nära vän. Detta är alltså ett ställe jag håller kärt och uppskattar att få återkomma till. Min förhoppning är att ni ska känna något liknande, jag vill att ni ska trivas.

Just nu mår jag betydligt bättre än jag gjorde under mina praktikveckor. Jag är glad att de är över för det tog mycket energi samtidigt som jag är tacksam till dem eftersom jag lärt mig massor. Den fick mig bland annat att ta tag i min utbildningskris som jag haft i bakhuvudet under lång, lång tid men som nu tvingades fram ordentligt och gjorde att jag fick nöta och möta det svåra och komma igenom det. För nu, efter cirka två månaders grubblande, har jag äntligen kommit till ro och ridit ur krisen. Jag har bestämt mig för att fortsätta studera till socionom här i Jönköping och jag känner att det är rätt. För tillfället vill jag bli kurator och kunna jobba med funktionsnedsatta (exempelvis på en habilitering) men också med människor som har social fobi. Himla bra att kunna jobba med båda mina hjärtgrupper!

Sedan två veckor är mina eksem betydligt bättre. Så pass att jag kan gå utan att smörja in mig på flera timmar i ansiktet! Jag anar lite att det beror på att bioresonansbehandlingen går mot sitt slut och sätter saker på plats. Men också att jag började med Maxosol för att minska soleksemen och att de tabletterna helt enkelt innehåller goa saker som min kropp och hud behöver ;). Finfint såhär inför sommaren när man går inte lite färre lager kläder och visar mer hud. Jag ser fram emot att testa raw food och se om huden blir ännu bättre av den kosten!

Kan också berätta att det inte blev någon kolonilott för att det skulle innebära ett alltför stort arbete. Inte heller fick jag odla utanför Davids lägenhet i krukor. Men vill jag odla så tänker jag odla och det har jag löst genom att jag ska testa på inomhusodling! Har inte haft möjlighet att förodla så nu har jag beställt plantor härifrån som kommer anlända vecka 24 när jag flyttat in hos David. Alltså det kliar i mina fingrar och jag längtar efter att kunna skörda tomater, kryddor, lök och chilisar! Åh så fint alltså! Är det någon av mina läsare som ska odla något i sommar?

Så det var lite om läget här hos mig. Jag är glad att skriva igen och det gör mig varm att statistiken visar att många fortsätter att kika in.

Vi hörs nog snart igen!

