OLYMPUS DIGITAL CAMERAFör lite mer än en vecka sedan avslutade vi denna termins gruppchatt och det är alltid med lite tomhet inom mig som jag säger tack och hej till mina fina deltagare. Men jag känner inte att jag har tröttnat efter fyra omgångar utan snarare är sugen på att vidareutveckla!

Sedan en egentligen ganska lång tid tillbaka har det spirat en dröm om att skapa liknande grupper som mina gruppchattar fast IRL. Att man träffas en mindre grupp en gång varje/varannan vecka och språkas om blygsel, introversion och högkänslighet. Nöter svårigheter tillsammans och kanske till och med tränar sociala situationer i praktiken som man tycker är svåra att hantera. Eller varför inte bara har lite kravlöst umgänge med andra som kanske tycker det sociala är svårt eller föredrar de djupare samtalen? Kanske dra iväg på en picknick, se film eller ha en studiecirkel kring någon bok i ämnet. Ja, jag har inget spikat utan vill lämna det väldigt öppet. Men jag skulle vilja höra om det finns några läsare i Västagötalandstrakten (närmare bestämt Vänersborg/Trollhättan) som under sommaren skulle vilja ses några gånger? Det vore himla roligt!

Hör av dig på min mail: Helena@blygamyran.se om du skulle vara intresserad.

