Tidigt denna morgon åkte jag från Trollhättan och gick sedan direkt till skolan för att plugga. Det är olika hur det känns att åka tillbaka hit. Denna gång känns det inte sådär värst. Känner mig lite vissen och ganska tom. Anar att det har och göra med att det varit mycket känslor på sista tiden. Mest fina egentligen men på något vis som högkänslig kan jag ändå känna mig sårbar i allt det fina. Särskilt när jag precis rest ifrån det.

Men det var inte detta jag skulle skriva om utan jag tänkte tipsa er om två engelska hemsidor som jag varmt rekommenderar till er som definierar er som blyga.

Den första är Shyness is nice som skrivs av Barbara och Greg Markaway. Den lyfter det svåra med att vara blyg, ger tips på hur en kan hantera social ångest och skriver också om blygsel ur ett mer positivt perspektiv. Jag får en del av min inspiration därifrån och tycker de gör ett fantastiskt och inspirerande jobb!

Den andra heter The shyness project och det är en blogg som är skriven av Brittany Wood. Bloggen är ett försökt för Brittany att möta den där begränsande blygheten och utmana sig själv. Numera skriver hon inte särskilt ofta utan detta var som namnet indikerar ett projekt som höll på cirka ett år. Hon har satt upp mål för sig under varje månad och sedan fokuserat på att överkomma den rädslan som exempelvis kan vara att skaffa nya vänner eller prata inför publik. Vill du ha en pepp att möta dina egna rädslor och begränsningar tycker jag du ska kika in!

