.. på uppsatsen! Nu är det verkligen inte mycket kvar av detta slitande. För jisses vad vi har skrivit och kämpat. Mitt jullov blev inte mycket till lov utan jag satt nästan varje dag och skrev. Och var förtvivlad för att sedan bli pepp för att bli sur och sen glad igen. Riktig känslokarusell! Som tur var hann jag med en hel del fint också som sällskapsspel med familjen, samtal, kramar och flera toppendagar i väst med David och katten.

Tidigare idag träffade vi vår handledare för sista gången och jag var så orolig innan. Kunde inte somna för jag fått för mig att han skulle säga att uppsatsen var för dålig och inte höll för att presenteras och examineras. Mardrömmen. Men tydligen gillade han det han läste för vi ska visst få ”lägga upp den”, som man kallar det, nästa vecka. Vi fick en hel del beröm och jag är så stolt och glad. För nu känns det som jag skrev att det finns ett slut på det hela. Jag är ganska säker på att det ”värsta” som kan hända är att vi får kompletteringar. Och det vet jag att vi grejar.

Att uppsatsen snart är klar innebär också att jag snart kan ägna mig desto större tid till mina drömmar och planering inför vårens föreläsningar och studiecirkel. Plus att jag förhoppningsvis ska få gå en distanskurs om funktionsnedsättningar som jag verkligen ser fram emot. Förhoppningen är att kunna blogga lite mer frekvent än under hösten. Har saknat att skriva!

Önskar er en god natts sömn!

