Ikväll är jag glad. För precis nyss skickade jag in uppsatsen och det är så skönt. Lite läskigt också såklart men mest bara skönt att få lämna den vidare. Håll tummarna för att det går bra för oss nästa vecka när vi lägger upp den. Förutom detta har jag dessutom fått reda på att jag kommit in på den distanskurs om funktionshinder jag sökt som valbar kurs till våren. Varit lite strul fram och tillbaka med den för att man måste ha sin kandidatexamen (alltså vara klar med c-uppsatsen) för att få gå den. Eftersom jag lägger upp uppsatsen nästa vecka och kursen börjar veckan därpå hade det varit ganska svårt att hinna få betyget tills dess. Men nu har jag till sist fått dispens och får börja ändå med kravet att betyg kommer in så snart som möjligt. Glädje! Jag vill gärna arbeta inom funktionshinderomsorgen i framtiden och då känns det som ett klokt val att fördjupa mina kunskaper i det området.

En annan fin grej med den kursen är att den är på 50% vilket innebär att jag under 10 veckor i vår kommer studera på på halvfart! Innebär såklart också att jag får studera på 150% i början och slutet av terminen men det känns verkligen värt det. Så betungande har inte vår utbildning varit (förutom denna uppsats som skruvade upp allt till en helt annan nivå). Så 150% klarar jag absolut. Tänk att under tio veckor studera på halvfart. Det låter så himla ljuvligt! Vad mycket tid jag kommer ha och det ska jag verkligen förvalta väl. Kanske börja odla lite inför sommaren? Hinna med att läsa skönlitterärt? Finns alla möjligheter. Två saker är jag säker på i alla fall, jag kommer se till att ta ut sovmornar och passa på att resa norrut och hälsa på fina vänner!

