Blyga Myran ny loggaNu kan jag med stor glädje berätta att hemsidan har fått en ny design! Jag och Hanna (som skapade den tidigare designen och byggde hemsidan) satt igår och fixade och nu är designen färdig i stort sett. Är väl lite småpul bara som ska justeras. Jag är så himla nöjd med hur den blivit, så snyggt, fint och precis i min smak. Väldigt fascinerad över hur Hanna kunde få ner mina förvirrade idéer och inspirationsbilder till detta som är så i linje med mina tankar. Tack Hanna, du är fantastisk! Klicka på den lilla loggan i vänsterspalten om detta inlägg så kommer ni till den snygga hemsidan!

Eftersom det händer mycket i vår har jag varit sugen på en uppdatering av hemsidan. Dels designmässigt men också innehållet. Jag har redan varit inne och tagit bort fliken om gruppchatten. Detta på grund av att jag lägger den på is framöver då jag istället ska hålla i en studiecirkel som jag berättat om tidigare. Denna studiecirkel, som heter Styrkan i att vara tystlåten, kan en nu läsa lite mer om på hemsidan! Det finns till och med länk till Sensus där en anmäler sig, så in och läs!

En annan utveckling som jag funderat på länge är att skapa en sida för lärare där det ska finnas råd för hur en kan möta tysta, introverta, högkänsliga och blyga elever. Jag upplever att kunskaperna inom skolan är alldeles för dåliga kring denna grupp och vill därför hjälpa till genom att skapa en arena där dessa ökas. Jag har redan varit i kontakt med en lärare som håller på och skriver om hur en kan bemöta introverta elever utifrån dennes erfarenheter. Det jag nu söker efter är någon som skulle vilja skriva riktat till blyga och högkänsliga elever. Finns du som är lärare och har tankar kring ett positivt sätt att bemöta och uppmuntra dessa elever så hör av dig till min mail: Helena @ blygamyran.se.

Det som dock känns viktigast är att få unga blyga, introverta och högkänsligas åsikter kring hur de vill bli bemötta i en skolmiljö. Gärna du som går i skolan nu eller gjorde det för inte så länge sedan. Jag vill höra dina tankar om lärarens sätt att bemöta men också om utformningen av uppgifter, den fysiska miljön och möjlighet till återhämtning. Kontakta mig på mailen ovan om du vill delge dina tankar (en får vara anonym om en vill när vi publicerar), jag skulle bli så himla glad!

