Linus Jonkman har gjort en mycket intressant undersökning om extroverta, introverta och ambiverta. Men ni får ge er lite till tåls innan jag kommer till det (de otåliga kan ju alltid scrolla ner :)) för jag har två andra saker jag vill börja att skriva om.

För det första – Min mail. Denna struliga eländiga lilla sak som orsakar mig stor nervositet och osäkerhet. Jag har nu svarat på alla mail jag hade i inkorgen så har DU inte fått svar snälla skriv en kommentar här. Särskilt viktigt känns det från de som skrivit de senaste veckorna och bett om råd. Jag har alltså svarat er alla men vet inte om alla kommit fram då jag bett en del ge mig svar men inte fått något. Det första jag kommer göra efter att min feta examinationsuppgift är inlämnad är att byta mail för Blyga Myran. Jag återkommer om detta.

För det andra – Att gå i samtal. Jag var hos min kurator tidigare idag och jag vill peppa dig som går i tankar att kontakta en samtalskontakt att göra det. För mig dröjde det superlänge innan det blev av men nu är jag så himla tacksam för dessa timmar. Idag insåg jag hur mycket som hänt med mig de senaste åren och att jag numera har en betydligt trevligare självbild än tidigare. Det finns fortfarande ett berg att arbeta med, men det har tydligen minskat (något jag inte fattat riktigt förut). Att inse det betyder så himla mycket och det hjälper min kurator mig med. Sen stöttar hon mig i att sluta tänka negativa tankar om mig själv och hon vrider och vänder alltid på mitt återberättande av sociala situationer. Det är nyttigt!

Men åter till den spännande undersökningen. Linus Jonkman har alltså ställt massa frågor till en mängd med människor om allt från hur de presterar under stress till om hur de upplever en tom vecka i kalendern. Undersökningen finner ni här och jag tycker ni ska kika in där bums! Tycker det är särskilt intressant att det syns sådan tydlig skillnad också för ambiverta att de är en ”egen grupp”.

