Ja, hur konstigt detta än fortsätter att låta i mina öron så stämmer det – numera är jag alltså socionom! *fanfar* Jag har visserligen inte fått mitt examensbevis ännu men jag är klar med precis allting och kan om några veckor vänta mig att beviset trillar ner i min ägo. Det känns som ett himla fint och bra yrke att kunna titulera sig, jag är stolt över att jag har klarat min utbildning och att jag kommer få arbeta med så mycket intressant – vart jag än hamnar.

För exakt en vecka sedan hade då vi vår examenscermoni där vi fick ta emot ett diplom och firas av våra nära och kära. Jag hade bjudit in mina närmaste på lunch, minigolf och middag för att tillsammans fira detta. Åh, sådan fin dag det blev! Jag älskar att få tillfälle att umgås med alla jag tycker extra mycket om. Dessutom kom det alldeles lagom mycket folk så att jag hann språkas med alla<3 TACK till er som kom!

Jag har även hunnit med och flyttat till Trollhättan – inte alls dumt.  Just nu hinner jag vara ledig 1,5 vecka innan jag börjar jobba på riktigt och sedan är det 8 veckors jobb som gäller. Just nu är jag himla trött och ser inte alls fram emot det. Eftersom vår C-uppsats låg över jul så var jag knappast ledig då och även våren har varit späckad. Men som jag berättat förut så har jag fått ett fint jobb som jag tror att jag kommer trivas med när det väl kommer igång. Kan dock inte låta bli att drömma mig bort till en framtid där jag kan få arbeta med projekt som jag verkligen brinner för och en framtid där jag styr min tid mer själv. Jag vill kunna arbeta hemifrån, varva skrivande och annat med att påta i trädgården, för att sedan få resa runt i Sverige och prata om blygsel, introversion och högkänslighet. Tänk er scenariot att fara ut till en sommarstuga ute i skogen, nära en sjö och bara läsa böcker och skriva i två veckor? Vore ljuvligt. Det får nog bli mitt nästa projekt att kunna planera mitt liv så att jag kan göra något liknande.

Vad har ni för drömmar om lugn och ro? Berätta gärna i kommentarsfältet!

