Nu har jag gjort två veckor på mitt sommarjobb, vilket innebär att jag har sex veckor kvar. Jag har fått inse att det var ett ganska dumdristigt beslut att säga att jag skulle arbeta hela sommaren. Kanske har jag skrivit om det tidigare men jag har inte varit ledig längre än 1,5 vecka sedan förra sommaren eftersom vi fick skriva vår uppsats över julen. Det är först nu jag på riktigt inser vad jag hade behövt mer ledighet eftersom jag går med en överhängande trötthet hela tiden. Jag sover mina timmar på nätterna men somnar varje eftermiddag av ren utmattning i 1,5-2 timmar. Så just nu försöker jag ta det så lugnt jag bara kan när jag är ledig, för annars är jag rädd att jag ska bränna ut mig. Jag anar att en som högkänslig måste vara än mer uppmärksam på de tendenser som jag visar just nu och därför har jag faktiskt blivit duktig på att tillåta mig att inte göra många knop alls när jag inte jobbar.

Det som är en räddare för mig är att jag både vecka 29 och 32 enbart jobbar två dagar. Därför tar jag sikte på dem och räknar ner. I nuläget arbetar jag bara fem dagar till innan fyra dagars ledighet då jag åker till en vän och sedan familjen. DET ska bli riktigt fint. Och just sådant, att ta sikte på fina saker, är mitt tips till er som också har det tufft nu i sommar. Varje måndag när det har knytit sig lite i min mage har jag i mitt huvud raddat upp vad jag ska ta sikte mot för att orka med veckan. Eftersom jag också pendlar med buss som tar cirka 45 minuter har jag bestämt att tiden på den ska vara en trevlig stund där jag får slappna av och göra saker jag gillar. Så ibland tar jag mig en liten tupplur men för det mesta läser jag om olika intressanta saker på mobilen. Det brukar kunna peppa mig och ge mig energi.

Hur är eran sommar hittills? Berätta gärna i kommentarsfältet!

