Inte vågat säga ifrån av rädsla för mottagandet. Varit rädd att andra inte tyckt jag gjort tillräckligt och att någon sett mig som otrevlig. Rädd att någon velat mig illa när jag gått i mörkret. Ältat rädslan över att gå miste om livet, om och om igen

Det här är några av de rädslor som fanns i min vardag under förra veckan. Jag har insett att känslan av rädsla är just en sådan som ständigt närvarar hos mig. Kanske den vanligaste känslan av alla i mitt liv rent av, något jag inte reflekterat så mycket kring tidigare. Jag har mest identifierat känslorna som annat, men inser nu att de alla kan kategoriseras under just rädsla.

Nu har jag dock tänkt att jag istället för att börja oroa mig över denna insikt med lugn ska inspektera känslan lite mer noggrant innan jag bestämmer vad jag ska känna inför all denna rädsla. För jag anser att känslor finns där av en anledning. Men med de negativa är jag ofta mer skeptisk och behöver bekanta mig med dem innan jag riktigt accepterar att de finns där.

Därför tänkte jag försöka skriva en liten serie inlägg om olika rädslor och hur jag beter mig i och kring dem. Men jag behöver lite mer inspiration och det är där jag behöver er hjälp. Så. Nu kommer mina berömda frågor:
När var du senast rädd och varför? Vad är du rädd för i din vardag? Och hur är din relation till dina rädslor? Hur hanterar du dem? Finns det positiva aspekter av dina rädslor? Vilka i så fall? Om nej, varför inte?

Jag är nyfiken på hur ni tänker kring detta och ser fram emot att läsa era svar!

