Som ni kanske redan vet så älskar jag att lyssna på poddar. Det är ett sätt för mig att slappna av och det är både underhållande och upplysande. Perfekt för en person som mig som älskar att lära mig mer om mina hjärteämnen.

För ett par dagar sedan fann jag en engelsk och jätteintressant pod om personligheter. Den heter Personality Hacker Podcast och den kommer ut en gång i veckan. De pratar om olika typer av personligheter och försöker ge tips och råd hur vi kan ta tillvara på våra styrkor samt hantera de svårigheter som en kan möta. För en vecka sedan släppte de till exempelvis ett avsnitt som heter ”The introvert advantage” som jag verkligen tycker att ni ska ta och lyssna in. De har hittills gjort 42 avsnitt och när jag synar igenom rubrikerna får jag en känsla av att det är en smärre guldgruva med spännande och tankeväckande avsnitt.

Podden hittar ni på deras hemsida Personality Hacker, men även på appar som Podkicker som är gratis att ladda ner.

Lyssnar ni på poddar? Vilka är era favoriter? Skulle ni vilja ha fler podcast-tips? (Jag har en hög som jag tycker är väldigt lyssnarvärda)

