IMG_2703Åh, det är med en värme i magen och sprittande tår som jag kan berätta mer om höstens Skaparhelg! Efter sommarens fina Skaparhelg är jag mer än pepp på att få arrangera detta igen. Det här är vad två av deltagarna som var med i somras sagt om helgen i efterhand:

Det var en toppenhelg och det är så roligt och stärkande att trivas i ett gruppsammanhang!! Ofta gör jag inte det och det påverkar självförtroendet. Att få träffa andra introverta och prata om sånt man har gemensamt var verkligen fint. Att dessutom få vara kreativ och skapa i lugn samvaro var toppen

Jag fick ut mycket av skaparhelgen. Det var roligt att dyka in i det kreativa, häftigt att bli stärkt i sitt egna sätt att vara och det uppstod en varm, behaglig och förstående atmosfär bland kursdeltagarna

Tanken med mina Skaparhelger är att stärka blyga, introverta och högkänsliga personer i sina autentiska personligheter. Det ska få vara ett hål där tystnaden är välkomnad och där vi släpper den sociala pressen.

När? Den 21-22:e November 2015
Var? I Finspång (Ligger 30 minuter norr om Norrköping)
Pris? 500 kronor där det ingår material, fika och enkelt boende* för den som vill
Platser? Det finns 8 platser och det är först till kvarn som gäller
Anmälan? Du anmäler dig till blygamyran@gmail.com där du berättar lite om dig själv och varför du vill åka på Skaparhelgen. Skriv gärna om du har några allergier (jag bjuder på enklare fika) samt om du vill bo i det boende som jag kan erbjuda gratis*.

Om Skaparhelgen
Vi kommer träffas på lördag förmiddag, klockan 10.00, och starta igång helgen med lite introduktion. Sedan kommer vi varva föreläsningar och samtal med tillfällen för skapande under lördag och söndag. Helgen kommer avrundas cirka 16.00 på söndagen. Mitt mål är att peppa tysta och känsliga personer att bli stärkta i sig själva, både genom föreläsningar men också genom att vi tillsammans skapar något. Kanske trycker vi ett budskap på t-shirts eller målar en tavla om att omfamna tystnaden? Den som kommer får se! Tanken är också att det ska finnas tid för eget skapande, så ta gärna med dig ditt egna projekt (kan vara allt från diktskrivande till stickande). Självklart kommer det finnas hål för egentid.

En nyhet för höstens skaparhelg är att jag bjudit in en mycket varm och spännande person. Förra hösten fick jag förmånen att bli intervjuad av henne till den bok hon skriver. Jag minns att jag efter intervjun var så glad i magen, för att hon gjort ett fint avtryck hos mig.  Därför är jag så himla glad att få berätta att Marita Lynard, som är författare, behandlingspedagog, socionom och samtalsterapeut, kommer och föreläser på skaparhelgen! Hennes bok Självkänsla – när introverta och extroverta möts, kommer ut 2016. Den lyfter frågeställningar som ”Hur bemöter jag mitt extroverta barn om jag själv är introvert? Vad ska jag tänka på om jag som förälder är extrovert och har ett introvert barn?”  Marita kommer att hålla en workshop i detta ämne under lördagen och det tror jag kommer bli suveränt.

Nu är det väl igen tvekan längre? Maila mig på blygamyran@gmail.com om du vill anmäla dig. Jag hoppas vi hörs, och syns!

*Det boende som jag kommer kunna erbjuda gratis är av enklare form där du inte får ett eget rum. Det kommer finnas tillgång till kök och toalett. Vill du bo på annat sätt finns det i och i närheten av Finspång både hotell, vandrarhem och stugby.

