Hej sköna ni! Hur känns det med en ny vecka? För mig känns det som att jag måste vara noga med mig själv den här veckan. Har en hel del sociala saker inplanerade och då behöver jag hålla lite extra koll på mina rutiner och egentid. Men, med det sagt, så är det mycket jag ser fram emot så det blir nog en fin vecka. För att starta veckan på bästa sätt kommer här lite peppiga saker levererade. iwillbeateacher

När jag i förra veckan snubblade över denna artikel, med namnet Dear teacher, I want you to know what you mean to my shy child, blev jag så berörd. Det är alltså en pappa som skrivit ett brev till hans barns lärare och tackar denna för att hen tar så väl hand om hans blygis i skolan. Alltså<3.

För ungefär en vecka sedan tipsade jag om Sensitive the movie, en film som handlar om högkänslighet. Jag såg den tillsammans med David och vi tyckte båda att den var fin och viktig. En som skrivit mer utförligt om sina tankar kring filmen är bloggaren på Högkänslighet i ord och bild. Ett inlägg som jag tycker ni som är intresserade av högkänslighet ska läsa. För övrigt en väldigt trevlig blogg som är värd ett besök!thumb_Skärmavbild 2015-09-20 kl. 6.23.04 em_1024Alltså, listor och gifar i kombination går ju sällan fel. Men denna om blyghet tyckte jag var lite extra rolig eftersom jag kände igen mig så himla mycket. Älskar gifen på nummer fem, haha. thumb_Skärmavbild 2015-09-20 kl. 6.34.17 em_1024Många av oss har människor nära som mår dåligt. Jag tyckte den här artikeln på ett fint sätt sammanfattar att det är viktigt att vi finns där och att det inte behöver vara det storslagna som gör skillnad, utan snarare det där lilla. Att våga finnas där. Kanske baka ett bröd och komma över med, eller skicka ett sms om att man tänker på personen. Det lilla är viktigt. thumb_Skärmavbild 2015-09-21 kl. 12.09.57 fm_1024

Visste ni att det tydligen finns ett internetmuseum? Det finns det! Och deras allra första utställning handlar om, mitt favvoämne, kattor! Mer specifikt utrönar utställningen hur katten tog över internet. Det finns tydligen till och med forskning som visar att se på kattvideor kan ge oss positiv energi och göra oss mer produktiva efteråt. Hur coolt? IMG_2703Slutligen vill jag peppa och tipsa om att det nu är öppen för anmälan till höstens Skaparhelg! Jag ser så himla mycket fram emot den och tror det kommer bli en mycket fin helg. Så hugg tag i era kalendrar och boka in helgen i v 47!

