Denna lista har jag sett cirkulera på ett par bloggar och när jag såg den på Lottas blev jag sugen på att fylla i den jag med.

________________________________________________

  • Var är din mobiltelefon? I min jackficka.
  • Var är din andra hälft? Jag skriver som någon annan som svarade på denna lista skrev; jag föredrar att vara min hela person och inte halv. Men om man syftar på min partner så är han i Trollhättan, dit jag är påväg just nu.
  • Ditt hår? Sidecut som behöver klippas
  • Ditt humör? Ganska pepp ändå, var på ett möte igår för folk som vill starta företag och det var intressant!
  • Din dagsplan? Jag befinner mig på ett tåg just nu och tänkte resa ända till Trollhättan. Är framme runt 16 och då blir det till och käka något med David och klappa katten. Sen ikväll ska jag på ett möte med Ingen människa är illegal och se om det är något jag vill engagera mig i.
  • Det bästa du vet? Samtal som är sådär bra så att man inte vill gå och lägga sig, inspirationsrus, när katten under vinterhalvåret kommer upp på morgonen och lägger sig på min mage, att laga mat med David.
  • Din dröm inatt? Alltså jag är en sådan där tråkig person som nästan aldrig minns mina drömmar, så dessvärre blir det ingen rapport på denna fråga.
  • Ditt livsmål? Att sprida budskapet om att blyga är fina som de är<3. Vill också bidra till ett mer tolerant samhälle på fler områden. Vill leva enkelt och jordesnällt.
  • Rummet du är i? En tågvagn, inget direkt spännande med den.
  • Din hobby? Min hemsida och bloggen, att lära mig mer om saker jag intresserar mig för (kan därför surfa i timmar utan att tröttna), läsa böcker.
  • Din skräck? Att mina nära och kära ska fara illa på något sätt.
  • Vem vill du vara om sex år? Oj, jag vet inte riktigt. Men tänker mig att jag stadgat mig mer i livet och inte reser med tåg hela tiden. Att jag lever i en gemenskap med andra som vill leva enkelt och att jag jobbar med hemsidan och med folkbildning på något sätt.
  • Var var du igår kväll? Först på möte för nyföretagare, sen i sängen hemma hos mina föräldrar och lyssnade på massa musik och mediterade (jag har äntligen kommit igång hyfsat tycker jag!)
  • Vad är du inte? Pedantisk.
  • En sak du önskar dig? Att få känna frid och trygghet genom livet.
  • Var växte du upp? I en liten ort utanför Finspång, i vuxen åldern tycker jag det är så himla fint där.
  • Det senaste du gjorde? Scrollade igenom instagram.
  • Din tv? Jag äger ingen egen tv då jag hoppar mellan mina föräldrars lya och Davids lägenhet. Men är definitivt en människa som sitter betydligt mer framför datorn är tvn.
  • Dina husdjur? Katten Oliver, världens finaste katt<3
  • Din dator? En Macbook Air sedan någon månad tillbaka.
  • Saknas någon? Ja, just nu saknar jag mina vänner Emma och Ida, skulle vilja träffa dem nu, nu, nu. Men förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge.
  • Din bil? Vi äger en söt lite polo, som vi varje gång vi använder den förundras över dess fina lack trots att den är från 99.
  • Något du inte har på dig? Kläder som jag inte kan slappna av i. Ibland testar jag saker för att de är snygga men de ryker om jag inte kan känna mig bekväm i dem.
  • Favoritaffär? Ingen? Eller i så fall är det ju loppisar och second hand. Där kan jag slappna av, tillskillnad från vanliga affärer.
  • Din sommar? Fin, omvälvande, utvecklande.
  • Älskar någon? Ja<3
  • Favoritfärg? Dimrosa, murrigt grönt, grått och lila.
  • När grät du senast? När jag en pissdag för inte så länge sedan lyckades tappa bort mobilen, spilla ut min frukost och slå i tån inom loppet av tio minuter ^^
