God måndag på er kära läsare! Här kommer en dos med tyst pepp till er alla levererad<3

thumb_Skärmavbild 2015-09-27 kl. 2.32.02 em_1024Åh, jag höll på och googlade runt efter olika typer av stillsamma retreater och så fann jag att Yogaretreat Österlen håller i retreater för högkänsliga! Såhär fint skriver de om detta på hemsidan:

Det här är ett retreat för dig som är högkänslig och som längtar efter att var den du är och utforska din sensitiva begåvning på djupet. Här finns plats för vila och egentid i vacker och rofylld miljö, parallellt med kraftfulla och frigörande processer i känslohantering.

Så för dig som känner ett behov av att åka iväg och utforska din känsliga sidan samtidigt som du får yoga och möta andra högkänsliga kan detta vara ett guldtips. Klicka på bilden ovan för att läsa mer om nästkommande retreat (det finns många fler framöver också).fox-villiagefox-villiage1fox-villiage4Visste ni att det finns en rävby i Japan? Jovisst, och jag blev alldeles hänförd av bilderna och videon som finns på sidan jag länkar till. Verkar som att rävar är missförstådda i Japan och att det är därför detta ställe finns, för att ta hand om rävarna och ge folk en annan bild av dem<3. thumb_Skärmavbild 2015-09-27 kl. 2.50.48 em_1024Många introverta gillar att resa, gärna ensamma. Unbrave girl är en blogg som jag verkligen gillar, hon är humoristisk, är introvert och gillar katter, full pott liksom. I augusti skrev hon om ett inlägg om hur man som soloresande undviker folk. Haha, kanske inte det man först tänker när man reser själv, ska man inte möta massa nya människor då? Nja, ibland vill man bara uppleva saker i total ensamhet och det kan ju, som bekant, vara himla awesome det med. spotlight-014Joanna Gardner skriver en fin artikel med namnet: ”Advice to my younger self; Shyness is part of who you are, so embrace it”Just den grejen med att man ibland vill prata med sitt yngre jag känner jag igen mig i. Att jag önskar att jag kunde möta mig själv under skolåren och bara säga att blygheten är okej, den är ingen defekt, jag duger med den och behöver inte råda bot på min personlighet.communication-masteryNu erbjuder Michaela Chung (som driver bloggen Introvert Spring) ett gratis webinar på onsdag. Denna gång är författaren och den introverta coachen Patricia Weber med och pratar om hur introverta kan bli bättre på att kommunicera, på vårt eget sätt. Dessa webinars brukar vara himla bra så jag rekommenderar er varmt att anmäla er bums! Även om man inte kan just den tiden så kan man titta på det i efterhand under 48 timmar. Klicka på bilden ovan för att läsa mer!

